image

COMTES FHT a.s.

Inovacemi protkaný intranet pro přední výzkumnou společnost

Výchozí problém

aneb co stálo u zrodu spolupráce

COMTES FHT a.s. je evropská výzkumná organizace zajišťující výzkum a vývoj v oblasti kovových materiálů, zavádění nových technologií tváření a tepelného zpracování kovů. Zaměřuje se především na energetiku, strojírenský a automobilový průmysl.

Původní SharePoint v zastaralé verzi 2010 obsahoval jen jednoduché seznamy, dokumentové knihovny a webové stránky, neměl definované procesy pro přijímání zaměstnanců, schvalování dokumentů, zápisy z porad a rezervaci. Společnosti s desítkami zaměstnanců takto jednoduchý intranet nestačil a zatoužila po moderním, rozsáhlém SharePointu, ve kterém by mohla řešit veškerou firemní agendu.

Řešení problému

aneb jak jsme vše napravili

SharePoint 2010 jsme aktualizovali na novější verzi 2013 Foundation a postarali jsme se o bezproblémový přesun dat. Zároveň jsme intranet napojili na Active Directory a informační systém ESO, který společnost využívá pro personalistiku a mzdy. Veškerá data jsou synchronizována, IS ESO komunikuje se SharePointem.

Náš tým developerů do detailu vypiloval užitečné nástroje, díky kterým společnost efektivněji řídí zaměstnance, plánuje a schvaluje dokumenty a agendu. Moduly tvoří jeden komplexní celek a jsou jednoduché na ovládání pro všechny uživatele.

  • V intranetu se nachází rozsáhlý seznam zaměstnanců a telefonní seznam. Během chvilky může pracovník najít kontakt na svého kolegu a zavolat mu. Nechybí ani přehledná organizační struktura společnosti rozdělená na jednotlivé úseky.
  • Dokumenty lze v systému nejen vytvářet, ale také je možné nastavit práva pro jejich úpravy a čtení. Schvalování dokumentů lze provést v několika krocích.
  • Velice užitečným modulem jsou Zápisy z porad, díky kterým získávají zaměstnanci ucelené výstupy z jednání s úkoly, které jsou posléze efektivně distribuovány.
  • Pro sběr nápadu a návrhů vylepšení slouží Blog nápady, ve kterém může kdokoliv z firmy přispět svojí zajímavou myšlenkou.
  • Pro vedení a personalisty je velkým zjednodušením modul Schvalování dovolených, ve kterém lze pár kliknutími evidovat nepřítomnost zaměstnanců. Součástí je grafické zobrazení veškerých dovolených ve sdíleném kalendáři.
  • V intranetu můžou zaměstnanci jednoduše zarezervovat vozidlo nebo zasedací místnost, což vyřešilo původní složité domlouvání mezi pracovníky.

Použité moduly

aneb co může umět i váš intranet

  • Organizační struktura
    Přehledné zobrazení firemní struktury a její snadné prohledávání
  • Centrální evidence úkolů
    Všechny úkoly včetně termínů pohromadě na jednom místě
  • Firemní formuláře
    Zpřehledňují práci s formuláři ve firmě a udržují je aktuální
  • Schvalování a správa interních dokumentů
    Snadná správa, schvalování a archivace interních dokumentů
  • Rychlá žádost o dovolenou
    Jednoduchá žádost o sick day nebo dovolenou odeslaná nadřízenému
  • Zápisy z porad
    Sjednocené výstupy z porad a jejich efektivní distribuce
  • Rezervační systém
    Přehledná rezervace vozidel, místností a technologií

Použité technologie

aneb bez čeho se neobejdeme

  • MS SharePoint Foundation 2013
  • MS SQL server

Potřebujete podobné řešení?

Další reference